You were born an Original Don't die a copy

You were born an Original Don't die a copy


יום רביעי, 7 באוגוסט 2013

חלב אם


לפני שמונה שנים הפכתי לאם.
לפני שמונה שנים, ברגע אחד, חיי קיבלו תפנית שאין שום סיכוי שיכולתי לצפות אותה לפני כן.
שמונה שנים...
אני אמא שמונה שנים.
אני אמא מיניקה שמונה שנים.
שמונה שנים של נתינה בלתי פוסקת, של הענקה תמידית, ללא תנאי.
שמונה שנים של הזנה.
השבוע חוגגים בעולם את שבוע ההנקה ואני חוגגת לי כבר חודש יום הולדת שמונה.

לפני שנולדה ביתי הבכורה לא היה לי ברור שאניק.
חשבתי שאני אתן לזה הזדמנות אבל לא היה נראה לי שזה משהו שאני ממש אעשה, לא יכולתי לדמיין את עצמי מיניקה והנה אני שמונה שנים מאוחר יותר ואין דבר טבעי יותר שאני יכולה לעשות למען הילדים שלי.

בני הצעיר בן שנתיים. אני יודעת שלא ירחק היום בו הוא יחליט להפסיק לינוק, כן, הם מחליטים דבר כזה, באמת.
אני יודעת שלא עוד זמן רב ושנות ההנקה האלו יהיו רק זיכרון.
לכבוד יום הולדת השמונה של האמהות וההנקה שלי החלטתי להצטלם לספר תמונות הנקה של הצלמת הצעירה והנפלאה שחר ויצמן.
זו בהחלט היתה חוויה מיוחדת ומעצימה.

אני כל כך אוהבת להיניק, הרגעים האלו עם היונק התורן, להרגיש את הידיים הקטנות שלו, ללטף את הראש הרך והנעים, לשמוע את הלגימות הקטנות, להסתכל על הפנים שלו, להביט בעינים.
הקרבה הזו, היא דבר ממכר.

אני מקדישה את הפוסט הזה לכל הנשים המיניקות בעבר בהווה ולעתיד ולכל האומנים הנפלאים שהצליחו לתעד אותן בצורה כל כך נפלאה.

שבוע הנקה נפלא לכולן ולכולם.


ציור קיר על בית 2012 אומן אנונימי

רישום פחם, אנונימי

Annouchka Des Epines

 Ashley Lande,  Milkins

by kate hansen

elf-Portrait Breastfeeding Raloon, after Ambrogio Lorenzetti. Marjorie Kramer, 1976, oil on canvas, 36 x 22 inches.

Enthroned Madonna  Enthroned Maria lactans - Carlo Crivelli, 1473

Hans Baldung, called Grien 1484 - 1545 - The Virgin as Queen of Heaven

In The Maternity Home- Sergei Vassilev 1988

עיתון לייף, אמא ישראלית שנות החמישים

 Jenny Saville

Maria Lactans by Jan van Eyck, c. 1436

Mariano Villalba


 Marvelous Kiddo, carucci on breastfeeding

Mary and Pablo, Feb, 1952. Robert Frank. Silver print, 11 x 14 inches

Maternidad 1921
Maternidad by Raúl Anguiano

Maternité  1958

Maternity, by Mela Muter , 1876-1967
Michelangelo Madonna


Mongolian mama and her nurslings

Mother Breast-feeding her Baby, by Louis Fleckenstein, c. 1900.  Platinum print, 301 x 251 mm. Amsterdam, Rijksmuseum.


Nan Goldin
Nursing Mother (Stephanie Gruenwald) 1917, Egon Schiele

Nursing Ridley — Gravid series, Jennifer Linton. 2006. Coloured pencil, thread and ink on mylar

Painting by Kate Hansen
Paul Helleu


Petrov-Vodkin mother 1913

Picaso
Stanislaw Wyspianski
 
Stephen Cefalo

 The Day After Labor, Ivan Roxas

 הזמרת פינק מאחורי הקלעים, צילום אינסטגרם

אנונימי

Willem Bartel van der Kooi, 1826


תחריט 1871
 
שחר ויצמן 2013

6 תגובות:

  1. התמלאתי נשימה עם כל תמונה נוספת שראיתי...
    תודה על השיתוף, תודה על הכנות.
    כן, זה לא תמיד מובן מאליו
    זה לא תמיד ברור שזה יצליח
    אבל כשזה עובד - זה הדבר הכי טוב שיש!!!

    השבמחק
  2. מדהים! תודה על השיתוף.

    השבמחק