You were born an Original Don't die a copy

You were born an Original Don't die a copy


יום שבת, 18 במאי 2013

לכבוד הקיץ שהגיע


אז הקיץ ממש כבר פה, למרות הגשמים האחרונים הלחות ממשיכה לעלות, בעיקר אצלנו פה במשור החוף.

במשך שנים שאני משתמשת בדאודורנטים טבעיים, בהתחלה קניתי מחנות, אחר כך ממישהי שמכינה, מאוחר יותר הכנתי בבית בעצמי, חייבת להודות שאף פעם הדאודורנט הטבעי לא היה לשביעות רצוני.
מספר הפעמים שהייתי צריכה חדש אותו בימי הקיץ החמים במיוחד היה גדול. הוא לא באמת עמד במשימה. אבל מה לא עושים בשביל הבריאות?
אז ניסיתי לשכנע את עצמי שריח זיעה הוא עניין התרבותי בלבד ושאני צריכה להתרגל אליו, לא עבד. לי זה לא נעים, עם כל הטבעיות שבי.

בדרך כלל דאודורנט טבעי בהכנה עצמית עשוי מאיזה בסיס שמן כמו למשל שמן קוקוס (שמתאים יותר לארצות קרות מאשר לישראל בקיץ) או חמאת שיאה, סודה לשתיה ושמנים אתריים. הבעיה הרבה פעמים היא שנוצרת רגישות לסודה לשתיה וגורמת במקרה הטוב לאדמומיות בבית השחי ובמקרה הגרוע לצריבה.
אני מאלו שפיתחו אדמומיות כך שאחת לזמן מה הייתי חייבת להפסיק את השימוש לכמה ימים עד יעבור הזעם, לא משהו ברמת ההקשבה לגוף.
מה שהיה מרגיע את האדמומיות הזו היה למרוח ג'ל אלוורה בבית השחי.

עשיתי קצת חושבים והחלטתי לעשות נסיון בבנית דאודורנט טבעי שמבוסס על ג'ל אלוורה מתוך מחשבה שאולי זה מראש ימנע את הריאקציה שגורמת לאדמומיות הלא יפה הזו, שיחקתי קצת ווואלה! יצא לי הדואודורנט המושלם!

דאודורנט רול טבעי לחלוטין שלא משאיר שומניות, רטיבות או דביקות, שאינו מכתים, נוח למריחה, נוח לשים בתיק לנסיעות וטיולים, זול וחסכוני והכי חשוב, מחזיק בקלות גם 24 שעות קשות (כולל מרדף אחרי ילדים ועבודות בגינה!).

קודם כל צריך לשים יד על בקבוק ריק של דאודורנט רול, עדיף מזכוכית, לפרק בעזרת מברג את החלק של הרול (יש מגרעת כזו בצד שאם דוחפים את המברג ומסובבים הוא קופץ החוצה פשוט) ולשטוף טוב טוב טוב עד שאין בכלל ריח.

לתוך קערית שופכים כ200 מל' ג'ל אלוורה הכי טבעי שאפשר למצוא (אם ישירות מהצמח אז בכלל טוב) וכף וחצי עד שתי כפות סודה לשתיה, על זה אפשר להוסיף שמנים אתריים מועדפים. אני הוספתי שמן עץ התה הידוע בתכונותיו האנטי פיטריתיות ושמן ילנג ילנג בשביל הריח, אפשר להוסיף שמנים אחרים כמו שמן ברוש, לוונדר או מה שנעים לכם, משמן לימון כדאי להמנע בעיקר אם אתם אוהבים ללבוש גופיות כי הוא עשוי לגרום לכתמי שמש.
מערבבים הכל יחד טוב טוב, הג'ל יהפוך לנוזל במגע עם הסודה לשתיה.
שופכים לתוך הבקבוק של הדאודורנט וסוגרים.
יש לנער היטב לפני השימוש.

קלי קלות.


וכמובן שעכשיו אתם גם תקועים עם השיר הזה בראש אז אם כבר אז כבר :-)




5 תגובות:

  1. נראה מעולה, כדאי לשמור בקרור אם זה ג'ל שהפקת בעצמך מאלורה.

    השבמחק
  2. נכון ענבל (אבל יש דברים שמגלים מאוחר יותר... :-) )

    השבמחק
  3. יש אפשרות להעביר לבק' עם רולר?

    השבמחק
  4. זה כל הרעיון, דאודורנט ברול

    השבמחק