You were born an Original Don't die a copy

You were born an Original Don't die a copy


יום שלישי, 7 במאי 2013

פוד בלי אף טיפת ג'אנק

גם לי יש ילדה בררנית באוכל.
אני יודעת שלפי כל מה שאני כותבת פה נשמע שהילדים שלי הם איזה פלא שכזה, אוכלים כל מיני דברים שאף ילד לא אוכל, שותים כל מיני משקאות בריאות בלי להסס ומשתפים פעולה עם כל גחמה שלי, אז לא.
יש לי ילדה סופר רגישה ובררנית.
היום היא כבר גדולה יחסית ולאט לאט נפתחת ליותר ויותר רעיונות וטעמים אבל היו תקופות בהן היא ניזונה מהצהוב של הביצה, שעועית ירוקה מופשרת במים ופסטה ללא רוטב כי כל מה שאדום הוא לא למאכל.
בישלתי, טרחתי השקעתי והיא? לא נגעה.
לא וויתרתי למרות שזה היה ממש מתסכל. המשכתי להכין את האוכל שאני אוהבת להכין ולאט לאט היא הסכימה לטעום, בהתחלה זה היה רק פסטה עם רוטב שמנת מתוקשיו ואפונה, אחר כך גם רוטב עגבניות הצליח לעבור את המחסום.
הכל היה צריך להיות מאוד מעודן וחלק ונקי ואם לא חלק ונקי אז עם חתיכות שקל להפריד.
גם היום היא לא ששה להרפתקאות קולינריות מטורפות אבל עדיין לפעמים היא מפתיעה אותי (ואני אותה), העיקביות שלי בנסיונות והעובדה שכל המשפחה אוכלת יחד גרמו לה לנסות יותר להעז.

הגישה שלי היא שאין דבר כזה שלא אוהבים משהו, גם אם אומרים שלא אוהבים זה בגלל שלא הכינו לכם אותו באופן שטעים לכם.
תמיד צריך לשמור על ראש פתוח. גם הטועם (אבל לכו תסבירו את זה לילדים) וגם המבשל.
אחד הדברים שלא הצלחתי לשכנע אותה לטעום היה פטריות.
ביתי לא אוכלת פטריות, גם אני לא סבלתי פטריות בעבר (עד שצעיר בני רמז לי מהבטן שהוא ממש חייב פטריות בתפריט), היא לא הסכימה אפילו לטעום, עד שהכנתי בורגר טבעוני שהרכיב המרכזי שבו הוא פטריות.
היא אכלה בתאבון רב וכשכמעט סיימה שאלתי אותה אם אני יכולה לספר לה ממה הוא עשוי, היא הסכימה, סיפרתי לה והיא חייכה "אמא, זה מעולה!"


 בורגר פטריות טבעוני:

1 כף שמן (זית),
1 בצל בינוני קצוץ גס,
2 סלסלות פטריות פורטבלו (*או אחת פורטבלו ואחת שמפניון, נו, טוב, אם אין ברירה, אפשר גם שתיהן שמפניון ולמעזים אפשר סלסה אחת ו3/4 כוס עדשים ירוקות מבושלות היטב ומסוננות מאוד או שעועית שחורה כנ"ל)
*רבע כוס אגוזי מלך (אופציונלי),
1-2 שיני שום,
1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה (*אופציונלי לפי רמת הבררנות של הילדים שילוב של בצל ירוק, בזיליקום וטימין)
1/4 כוס רוטב סויה,
2 כפות רסק עגבניות,
1/2 כף פלפל שחור,
1/2 כפית פפריקה מתוקה מעושנת,
3/4 כוס שיבולת שועל טחונה בינוני/*נבט חיטה (או שיבולת שועל אינסטנט אם יש לכם יכולת להשיג זרעי המפ הם יכולים להחליף היטב את אלו ואם לא זה ולא זה גם פרורי לחם יעשו את העבודה),
1/4 כוס קמח חומוס.
*2 כפות שמרי בירה.

מחממים שמן במחבת, מזהיבים בצל, מוסיפים פטריות ושום עד שהפטריות מתחילות לקבל שיזוף ויפה.
מעבירים למסננת ומעמידים לכעשר דקות.
אחרי עשר דקות מעבירים למעבד מזון ומעבדים עד שיהיה פירורים ולא משחה (*אם בחרתם להוסיף אגוזי מלך זה הזמן לצרף אותם למתכון).
מערבבים בקערה עם יתר החומרים.
צרים צורות בורגריות בידיים לחות ומטגנים במעט שמן במחבת (אפשר גם בתנור).

מה שמסומן ב* אופציונלי בלבד, המתכון יוצא מעולה גם בלי אבל אם בא לגוון ולפעמים בא לגוון אז...


יש אנשים שנרתעים מחיפוש של תחליפים למיני מאכלים מעובדים, אני באה בגישה שאם אפשר לקבל השראה ממשהו ולהכין אותו בריא, מה רע?
אותה ילדה בררנית בעלת חך מעודן, מאוד שמחה גם לאכול שניצל תירס. בכמה הזדמנויות יצא לה לטעום מהשניצל תירס הזה שמוכרים בחנויות בשקית, זה עם רשימת הרכיבים המפחידה, אז המצאתי גרסה טבעונית ובריאה למאכל.
הילדים מלקקים את האצבעות.





שניצל תירס טבעוני:

בערך 500 גר' תירס (קפוא או שימורים),
כף טחינה,
שתי כפות רוטב סויה,
1/2 כוס נבג חיטה (מה שקוראים בחנות נבט חיטה, אם לא עובר את החך העדין של הילדים שלכם גם פרורי לחם מלא יעשו את העבודה),
3/4 כוס קמח כוסמין מלא,
פלפל לבן טחון,
פפריקה מתוקה

לציפוי- נבג חיטה, אפשר לערבב בתוכו פלפל לבן, פפריקה, כמון ומעט מלח ים (או שוב, פרורי לחם מלא יעבדו גם פה אם אין ברירה).

טוחנים במעבד מזון 3/4 כמות התירס,
מוסיפים קמח, נבג חיטה טחינה סויה ויתר הרכיבים פרט לגרעיני התירס השלמים,
מעבירים לקערה, מערבבים ידנית את גרעיני התירס.

בידיים רטובות צרים שניצלים ומצפים בנבג החיטה של הציפוי.

מטגנים במעט שמן או אופים בתנור.

בתאבון!









4 תגובות: